Mersin’de özel bir dershanenin müdürlüğünü yapan 52 yaşındaki Mustafa Koca, ‘Ritimli Görsel Eğitim Projesi’ geliştirip, öğrencilere, konuları rap müziğin sözleriyle anlatıyor
Şu an sadece Fen Bilgisi dersinde uyguladığı ‘Rap eğitimi’, Türkçe, Matematik, İngilizce ve Sosyal Bilgiler dersi için de uyarlayacağını bildiren 28 yıllık öğretmen ODTÜ Kimya Mühendisliği Bölümü mezunu Mustafa Koca, bu projenin patentini almak için Türk Patent Enstitüsü ile TÜBİTAK’a başvuracağını söyledi.
Bu sistemi 8- 16 yaş grubundaki öğrencilerde uyguladığını bildiren Mersin Özel Seçkinler Dershanesi Kurucu Müdürü Koca, “İşleyeceğimiz dersin konusunu bilgisayarda slaytlandırıyorum. Ders anlatımını da rap şarkıların sözleri gibi seslendiriyor, öğrencilerle birlikte rap yaparak dersi anlatıyorum. 5-6 yıldır bu sistem üzerinde çalışıyorum. Öğrencinin heyecan duymasını, adrenalin salgılamasını, beynin erken uyarılmasını, derse adaptasyonlarını sağlıyorum. Öğrencilerimin raplı uygulama sırasında topladıkları 6-7 dakikalık dikkat süresi içinde biz eğitim işini bitiriyoruz” dedi.
Şiirsel anlatımın düz anlatıma göre daha verimli olduğunu düşünerek ‘Rap eğitimi’ hayata geçirdiğini vurgulayan Koca, şunları söyledi:
“Bir ders anlatırken çocuklara duygu yoğunluğunun aktarılması gerekir. Daha önce bazı konuları şiirleştirmiştim. Daha sonra çocukların rap şarkılara ilgisini, duygularının yoğunluğunu fark ettim. Bu kez rapla ders işlemeyi kararlaştırdım ve bu projeyi hayata geçirdim, başarı elde ettim. Temel bilgiler uzun süreli olarak hafızaya daha iyi aktarılıyor. Düz anlatımda sağlanacak kalıcılık yüzde 10 iken, bu sistemde kalıcılığın yüzde 90'lara çıktığını gözlemledim. Bir diğer yararı da 40 dakikada anlatılan dersin birkaç dakikada anlatılıyor olması, çocukların dikkatlerinin en yoğun olduğu zamana denk gelmesi ayrı bir şans.”
Rap eşliğinde ders işlemenin kendilerine büyük keyif verdiğini bildiren öğrenciler de, “Rap yaparak işlediğimiz konuları daha iyi hatırlıyor, soruları ve problemleri daha çabuk çözüyoruz” dedi.
Şu an sadece Fen Bilgisi dersinde uyguladığı ‘Rap eğitimi’, Türkçe, Matematik, İngilizce ve Sosyal Bilgiler dersi için de uyarlayacağını bildiren 28 yıllık öğretmen ODTÜ Kimya Mühendisliği Bölümü mezunu Mustafa Koca, bu projenin patentini almak için Türk Patent Enstitüsü ile TÜBİTAK’a başvuracağını söyledi.
Bu sistemi 8- 16 yaş grubundaki öğrencilerde uyguladığını bildiren Mersin Özel Seçkinler Dershanesi Kurucu Müdürü Koca, “İşleyeceğimiz dersin konusunu bilgisayarda slaytlandırıyorum. Ders anlatımını da rap şarkıların sözleri gibi seslendiriyor, öğrencilerle birlikte rap yaparak dersi anlatıyorum. 5-6 yıldır bu sistem üzerinde çalışıyorum. Öğrencinin heyecan duymasını, adrenalin salgılamasını, beynin erken uyarılmasını, derse adaptasyonlarını sağlıyorum. Öğrencilerimin raplı uygulama sırasında topladıkları 6-7 dakikalık dikkat süresi içinde biz eğitim işini bitiriyoruz” dedi.
Şiirsel anlatımın düz anlatıma göre daha verimli olduğunu düşünerek ‘Rap eğitimi’ hayata geçirdiğini vurgulayan Koca, şunları söyledi:
“Bir ders anlatırken çocuklara duygu yoğunluğunun aktarılması gerekir. Daha önce bazı konuları şiirleştirmiştim. Daha sonra çocukların rap şarkılara ilgisini, duygularının yoğunluğunu fark ettim. Bu kez rapla ders işlemeyi kararlaştırdım ve bu projeyi hayata geçirdim, başarı elde ettim. Temel bilgiler uzun süreli olarak hafızaya daha iyi aktarılıyor. Düz anlatımda sağlanacak kalıcılık yüzde 10 iken, bu sistemde kalıcılığın yüzde 90'lara çıktığını gözlemledim. Bir diğer yararı da 40 dakikada anlatılan dersin birkaç dakikada anlatılıyor olması, çocukların dikkatlerinin en yoğun olduğu zamana denk gelmesi ayrı bir şans.”
Rap eşliğinde ders işlemenin kendilerine büyük keyif verdiğini bildiren öğrenciler de, “Rap yaparak işlediğimiz konuları daha iyi hatırlıyor, soruları ve problemleri daha çabuk çözüyoruz” dedi.